فهرست گوشی هایی که به هوش مصنوعی سامسونگ مجهز می شوند!


غزاله لواسانی
نظرات 0
content-main-img
سامسونگ قصد دارد سرویس هوش مصنوعی Galaxy AI را در دسترسی کاربرانی قرار دهد که گوشی‌های قدیمی‌تر این کمپانی را در اختیار دارند. اما قصد سامسونگ از این اقدامات چیست؟ کدام گوشی ها سرویس هوش مصنوعی سامسونگ را دریافت می کنند؟ در این مطلب به پرسش‌های فوق پاسخ داده‌ایم.

چندی پیش سامسونگ در رویداد آنپکد 2024 (Unpacked 2024) همراه با معرفی گوشی‌های سری S24 از سرویس هوش مصنوعی خود Galaxy AI رونمایی کرد. سامسونگ تقریبا زمان عمده مراسم را به معرفی و بازگویی ویژگی‌های گلکسی AI در گوشی‌های سری S24 اختصاص داد. این موضوع نشان‌دهنده این است که عمده تمرکز سامسونگ در این سری، بر توسعه سرویس هوش مصنوعی بوده و هزینه و زمان زیادی را به آن اختصاص داده است. حال، سامسونگ طی بیانیه‌ای اعلام کرده که برخی از گوشی‌های قدیمی ساخت این شرکت نیز از سرویس هوش مصنوعی گلکسی AI بهره‌مند خواهند شد. در ادامه‌ی این مقاله از کالاتیک قصد داریم به چرایی این اقدام سامسونگ بپردازیم و گوشی هایی که به هوش مصنوعی سامسونگ مجهز خواهند شد را معرفی کنیم.

چرا سامسونگ گوشی های بیشتری را به گلکسی AI مجهز می‌کند؟

هفته گذشته، کمپانی Samsung Electronics اعلام کرد با دریافت آپدیت جدید One UI 6.1 که اواخر ماه مارس عرضه می‌شود، دستگاه‌های بیشتری از سری گلکسی، امکان بهره‌مندی از سرویس هوش مصنوعی سامسونگ، موسوم به Galaxy AI را خواهند داشت. این تصمیم بر مبنای عمومیت بخشیدن و دسترسی کاربران بیشتر به هوش مصنوعی گرفته شده است و برخی گوشی‌ها و تبلت‌های سری گلکسی با دریافت آپدیت جدید از این قابلیت بهره‌مند خواهند شد.

گوشی هایی که گلکسی AI را دریافت می کنند
به گفته سامسونگ «هدف ما از عرضه Galaxy AI برای بیش از 100 میلیون کاربر این است که نه‌تنها با عمومیت بخشیدن به هوش مصنوعی، سامسونگ را به‌عنوان پیشگام این حوزه معرفی کنیم، بلکه امکانات گلکسی AI را بهبود داده و به نوآوری در این زمینه ادامه دهیم.»

البته ناگفته نماند که طبق آن‌چه که در وب‌سایت رسمی سامسونگ آمده است، پس از سال 2025 دسترسی به سرویس هوش مصنوعی سامسونگ منوط به خرید اشتراک است و بیشتر اینگونه به‌نظر می‌رسد که این کمپانی با این اقدامات سعی دارد تا پس از گسترش تعداد کاربران Galaxy AI، درآمد خوبی را از این راه کسب کند.

خرید گوشی سامسونگ

لیست گوشی هایی که قابلیت هوش مصنوعی سامسونگ را دریافت خواهند کرد!

همانطور که گفته شد، با دریافت آپدیت One UI 6.1 قابلیت‌های هوش مصنوعی Galaxy AI برای برخی گوشی‌های قدیمی‌تر سامسونگ فعال خواهد شد. اما سوالی که به ذهن خطور می‌کند این است که دستگاه‌های قدیمی‌تر چه مشخصاتی باید داشته باشند تا تا بتوانند از هوش مصنوعی سامسونگ پشتیبانی کنند؟ سامسونگ برای پاسخ به این پرسش، اعلام کرد که باید تراشه و سخت‌افزار گوشی توانایی پشتیبانی از هوش مصنوعی و اجرای آن را داشته باشند. با توجه به نکته فوق، گوشی های زیر، به قابلیت های هوش مصنوعی سامسونگ مجهز می شوند.

  • گلکسی S23 اولترا
  • گلکسی S23 پلاس
  • گلکسی S23
  • گلکسی S23 FE
  • گلکسی Z Fold 5
  • گلکسی Z Flip 5
  • گلکسی Tab S9 اولترا
  • گلکسی Tab S9 پلاس
  • گلکسی Tab S9

لیست احتمالی گوشی‌هایی که ممکن است هوش مصنوعی سامسونگ را دریافت کنند! (در حد شایعه)

با توجه به اینکه گلکسی S23 FE با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1، در فهرست گوشی‌هایی که هوش مصنوعی سامسونگ را دریافت می‌کنند قرار دارد، احتمال دارد گوشی‌های زیر که با همین تراشه عرضه شده‌اند، به‌زودی در فهرست بعدی کمپانی سامسونگ قرار بگیرند. گوشی هایی که با این تراشه عرضه شده‌اند را در لیست زیر مشاهده می‌کنید.

  • گلکسی S22 اولترا
  • گلکسی S22 پلاس
  • گلکسی S22
  • گلکسی Z Fold 4
  • گلکسی Z Flip 4
  • گلکسی Tab S8
  • گلکسی Tab S8 پلاس
  • گلکسی تب S8 اولترا

توجه داشته باشید که این لیست بر مبنای پیش‌بینی‌ و احتمالات تهیه شده و ممکن است گوشی‌های فوق قابلیت های هوش مصنوعی سامسونگ را دریافت نکنند. برای اعلام نظر قطعی باید منتظر اطلاعیه‌های بعدی کمپانی سامسونگ باشیم.

قابلیت هایی که هوش مصنوعی سامسونگ در گوشی ‌های قدیمی‌تر به‌همراه می‌آورد!

با به‌روزرسانی One UI 6.1، دستگاه‌های قدیمی‌تر سامسونگ از جمله سری S23 به برخی ویژگی‌های کلیدی Galaxy AI مانند جست‌وجوی دایره‌ای (Circle to Search)، دستیار چت (Chat Assistant) و ویرایش مولد عکس و ویدئو (Generative Edit) دسترسی خواهند داشت.

قابلیت های گلکسی AI

این ویژگی‌ها در سه دسته‌بندی زیر خلاصه می‌شود:

  • سرویس‌های ارتباطی شامل دستیار چت (Chat Assistant)، مترجم (Interpreter) و ترجمه همزمان (Live Translate)
  • سرویس‌های بهره‌وری فردی شامل جست‌وجوی دایره‌ای (Circle to Search)، دستیار یادداشت‌برداری (Note Assist)، دستیار جست‌وجو (Browsing Assist)، دستیار با قابلیت صوت به نوشتار (Transcript Assist)
  • سرویس‌های خلاق شامل ویرایش فیلم و عکس مولد (Generative Edit)، پیشنهاد ویرایش (Edit Suggestion)، پخش آهسته ویدیوها (Instant Slow-Mo)

سخن پایانی

هوش مصنوعی سامسونگ، موسوم به Galaxy AI که همراه با سری S24 این شرکت معرفی و عرضه شد، قرار است به‌زودی با آپدیت One UI 6.1 برای برخی از گوشی‌های قدیمی‌تر این کمپانی در دسترس قرار گیرد. در واقع، سامسونگ با افزودن این قابلیت خواستار این است که کاربران بیشتری از سرویس هوش مصنوعی موبایلی بهره ببرند. البته ناگفته نماند که طبق گفته سامسونگ بهره‌مندی از این سرویس تا پایان سال 2025 رایگان است و کاربران بعد از آن می‌بایست اشتراک خریداری کنند.

پرسش‌های متداول

آیا همه قابلیت‌های گلکسی AI موجود در سری S24 برای گوشی‌های قدیمی‌تر نیز فعال می‌شوند؟

خیر؛ علاوه‌بر سیاست‌های شرکت سامسونگ، سخت افزار گوشی های قدیمی‌تر باید بتوانند از این قابلیت پشتیبانی کنند لذا با دریافت آپدیت One UI 6.1 برخی از ویژگی‌های گلکسی AI برای این گوشی‌ها فعال خواهد شد.

آیا استفاده از گلکسی AI رایگان خواهد بود؟

خیر؛ استفاده از گلکسی AI تا پایان سال 2025 رایگان است و بعد از آن کاربران باید برای استفاده از آن، از سامسونگ اشتراک خریداری کنند.

خرید گوشی موبایل و  لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.